جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا شهری است که جدای از اماکن تفریحی و سواحل شگفت انگیزی که دارد، جاذبه های گردشگری تحسین برانگیزی را هم در خود جای داده است. با این حساب اگر شما هم اهل تاریخ و بازدید از اماکن تاریخی و یا موزه گردی و بازدید از جاهای دیدنی جدید و زیبا هستید، می توانید مطمئن باشید که سفر به آنتالیا شما را راضی می کند. در ادامه چند تا از جاذبه های گردشگری آنتالیا را با هم می بینیم تا بیشتر با شهر زیبای آنتالیا آشنا شویم.


موزه آنتالیا

موزه آنتالیا جایی است که شما می توانید در آن با بازه های زمانی مختلف آنتالیا آشنا شوید. موزه آنتالیا یکی از بزرگترین موزه هایی است که در آنتالیا قرار گرفته اند. این موزه حدودا 7000 متر مربع مساحت دارد و در آن بیش از 5000 عتیقه و وسایل قدیمی نگهداری می شود. نکته جالب دیگر اینکه در این موزه علاوه بر این 5000 شی نمایشی، 25000 عتیقه دیگر هم وجود دارد که بازدید از آن ها ممکن نیست و به دلایلی در معرض نمایش عموم قرار داده نشده اند. از این گذشته، موزه آنتالیا یکی از مهمترین موزه های ترکیه است و بازدید از آن برای کسانی که به تاریخ و تاریخ شناسی علاقه دارند، یک تجربه بسیار جالب و به یادماندنی است.

منطقه کاله ایچی آنتالیا

منطقه کاله ایچی یک منطقه تاریخی در آنتالیا است که درست در مرکز شهر بزرگ، وسیع و زیبای آنتالیا قرار گرفته است. منطقه کاله ایچی که با نام شهر قدیمی آنتالیا نیز شناخته می شود، تاریخی ترین منطقه آنتالیا است. در واقع آنتالیا تا جنگ جهانی دوم فقط از همین یک منطقه تشکیل شده بوده و به جز آن منطقه دیگری نداشته است. با این حساب مشخص است که این منطقه تا چه اندازه جذاب و دیدنی است و چه اماکن تاریخی متنوعی را در خود جای داده است. به شما توصیه می کنیم که یکی از صبح های اقامتتان در آنتالیا به منطقه کاله ایچی آنتالیا مراجعه کنید و فارغ از هر فکر و دغدغه ای در کوچه پس کوچه های آن قدم بزنید و فرصت کشف تاریخی ترین منطقه آنتالیا را برای خودتان فراهم کنید. مطمئن باشید که در هر قسمت از این منطقه و در هر کدام از کوچه پس کوچه های آن، یک جاذبه گردشگری، یک جای دیدنی، یک خانه قدیمی و یا یک مغازه دنج و جذاب وجود دارد که منتظر کشف شدن توسط شماست!

بندر رومی آنتالیا

بندر رومی آنتالیا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا است. جالب است بدانید که بندر رومی آنتالیا یکی از مهمترین مکان های تجارت برای رومیان بوده است و به همین دلیل این بندر ارزش تاریخی زیادی دارد. لازم به ذکر است که بندر رومی آنتالیا در بخش انتهایی شهر قدیمی آنتالیا (منطقه کاله ایچی) قرار گرفته است و تعداد زیادی کافه و رستوران جذاب در اطراف آن ساخته شده است. به هر حال به شما توصیه می کنیم که حتما در تور آنتالیا زمانی را به بازدید مختصری از این جاذبه گردشگری در آنتالیا اختصاص دهید و اگر زمان بیشتری داشتید، حتما ساعتی را هم در یکی از کافه های دنج آن بنشینید و از چشم انداز بندر رومی آنتالیا بیشتر استفاده کنید.

مسجد یولی مناره آنتالیا

مسجد یولی مناره آنتالیا که در سال 1200 میلادی ساخته شده است، یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می شود. البته گفتنی است که این مسجد در سال 1372 میلادی به صورت کامل بازسازی شده است. این مسجد که از آن صحبت می کنیم، حالا به یک موزه تبدیل شده است که در آن نمایشگاه های بسیار جالبی وجود دارد که با بازدید از آن ها می توانید با سبک مردم باستانی آنتالیا آشنا شوید. پس اگر به تاریخ علاقه دارید، نام یولی مناره را به خاطر بسپارید و حتما از این مکان دیدنی در آنتالیا بازدید کنید.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا است که بازدید از آن برای هر کسی جذابیت دارد و علی الخصوص بچه ها و نوجوانان از بازدید از آن استقبال می کنند. این آکواریوم یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا و یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود. پس اگر شما هم دلتان می خواهد که تجربه بازدید از یکی از بزرگترین و دیدنی ترین آکواریوم های دنیا را داشته باشید و اگر می خواهید که بیشتر با دنیای زیر آب ها آشنا شوید، بازدید از این آکواریوم در تور آنتالیا برای شما ضروری است.دیدنی های آنتالیا درزمستان

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

هتل اورنج کانتی آنتالیا